Programy lojalnościowe są efektywnym środkiem promocji

Przygotowanie programów lojalnościowych nie jest łatwym zadaniem, nie wystarczy tylko dysponowanie odpowiednim systemem od spartavity.pl do jego obsługi, lecz należy także je bardzo dobrze zaplanować. Programy lojalnościowe należy budować od zera, a podczas jego planowania należy wziąć pod uwagę cele strategiczne, np. zwiększenie sprzedaży, utrzymanie stałych klientów lub wyróżnienie się na tle konkurencji. W programach lojalnościowych trzeba także określić ich odbiorcę i co w zasadzie można mu zaoferować. Istotne jest także doprecyzowanie, czy mają oferować stałe rabaty, czy nagrody za odpowiednią liczbę punktów. Aby dobrze przebiegały należy także uwzględnić w jaki sposób klienci zostaną o nich poinformowani.

Programy lojalnościowe w najpopularniejszych supermarketach:

  • Tesco: Karta Clubcard – uczestnik ma możliwość zbierania punktów w każdym sklepie, a zebrane przez niego punkty przeliczane są na bony, które służą do zapłaty za zakupy. Kupony zmniejszają cenę za wybrane produkty,

  • Biedronka: Karta Moja Biedronka – klient zbiera naklejki, które otrzymuje w zależności od wydanej kwoty. Naklejki wymienia na specjalne nagrody, a posiadając kartę otrzymuje dodatkowe rabaty na produkty objęte promocją. Z karty mogą korzystać także osoby, którym je podaruje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *